Brez strahu je potrebno takoj priznati, da je izdelava spletnih trgovin zelo kompleksen postopek. Gre za nič drugega, kot odpiranje trgovine, ki pa deluje na globalnem trgu, in ta je zelo drugačen, kot klasična prodaja v fizičnih trgovinah. Na eni strani smo se skozi desetletja ljudje navadili na kupovanje s pomočjo trgovca, ki deluje kot svetovalec, hkrati pa tudi pospeševalec prodaje. Želi nam prodati čim več, po možnosti po najvišji možni ceni, a hkrati poskuša biti do nas prijazen, da bi se vrnili še večkrat in povedali še svojim prijateljem in sorodnikom.
Takšen osebni marketing je zelo priljubljen še posebej v specializiranih butikih, ki imajo višje cene in morajo zato na nek drug način privabiti nove kupce. Druga možnost pospeševanja prodaje je nekakšen mrežni marketing, ki deluje s pomočjo kuponov, ki jih razdelimo znancem in dobimo s tem sami naslednjič večji popust pri nakupu. Potem je na voljo še klasično oglaševanje v medijih in na velikanskih plakatih, seveda pa tudi na spletu.
Pospeševanje prodaje prek spleta
No, ko smo že ravno pri spletu, se ustavimo še pri prodaji. Internetna trgovina lahko namreč uporablja skoraj vse naštete pristope privabljanja obiskovalcev, kot navadna trgovina, samo trgovec bo težje prisoten, čeprav je s posebnimi programi tudi to že mogoče vsaj v tej meri, da ga vidite, slišite ali pa si z njim lahko dopisujete.
Možnosti pa je tu še veliko več. Prodajalec, torej lastnik trgovine na internetu, si sam izbere, kateri izdelki se bodo v nekem trenutku prikazovali kupcu. Lahko si izbere tiste, ki se najbolje prodajajo, tiste, pri katerih ima najvišji dobiček, takšne, ki so tematsko ali drugače povezani s produktom, ki si ga stranka v tem trenutku ogleduje in podobno. Možnosti je zares veliko, najlepše pa je to, da so scenariji predvideni vnaprej in da se tako lahko program ukvarja z nešteto kupci v istem trenutku, kar bi bilo v pravi trgovini povsem nemogoče.
Izberite si partnerja, ki ve, kaj počne
Podjetja, ki se ukvarjajo z izdelavo spletnih trgovin, so za to dejavnost v glavnem specializirana. Dobro vedo, kako je potrebno prodajati na spletu, na kaj je treba paziti, in predvsem, kako trgovino sploh napraviti. Ni namreč vseeno niti kako hitro se odziva, torej na katerem strežniku se nahaja, kaj šele, da bi bilo vseeno, kako se obnaša podatkovna zbirka v ozadju. To je tisti del, ki ga uporabniki ne vidijo, podjetja, ki se ukvarjajo s prodajo, pa mislijo, da se bo vse zgodilo samo od sebe. A v resnici se morajo ravno s tem delom pravzaprav dolgoročno najbolj ukvarjati, če želijo, da bo njihova prodaja tekla nemoteno, da bodo imeli nadzor nad naročili, kupci, zalogami in še marsičem drugim.
Podjetja, ki vam bodo kvalitetno izdelala spletno trgovino, bodo seveda storitev pošteno zaračunala, vendar boste v taki trgovini takoj lahko pričeli s prodajo, od tam naprej pa je res samo še na vas, da ponudite dobro storitev, izdelek ali kaj drugega.