Kaj je blagovna znamka?

Blagovna znamka je orodje, ki pomaga v gospodarstvu in tudi na drugih področjih medsebojno razlikovati izdelke in storitve glede na izvor oziroma lastništvo. To lahko identificiramo s pomočjo znaka, simbola, oblikovanja, slogana in drugih lastnosti, ki se kažejo predvsem v vizualni obliki, zato se blagovna znamka pogosto enači tudi z logotipom ter sloganom, ki predstavljata sam izdelek ali storitev, dejansko pa pogosto pod njo spadajo tudi druge prepoznavne vrste komuniciranja na trgu. Vas zanima več? Nadaljujte z branjem.

Blagovna znamka

Blagovno znamko v angleščini označujemo s “trademark”.

Blagovna znamka lahko zastopa individualni produkt ali storitev, skupino izdelkov in storitev, celotno podjetje ali organizacijo v kakršni koli pravni obliki. Blagovna znamka je tisto, kar potrošniku pomaga prepoznati posamezni proizvod ali storitev v množici podobnih. Prav zato je blagovna znamka nekaj, kar podjetja rada izpostavijo na vsakem koraku. Njihove blagovne znamke lahko vidimo v oglasih, na poslovnih stavbah, na samih izdelkih, na embalaži izdelkov, na etiketah, na najrazličnejši poslovni dokumentaciji in tako naprej.

Namen blagovne znamke seveda ni zgolj njena prepoznavnost, temveč tudi zaščita posameznega posla oziroma izdelka ali storitve, zaradi česar se poleg znaka znamke običajno uporabljajo tudi kratice TM (trademark oziroma blagovna znamka) ali v krogec umeščena črka R (registered trademark ali registrirana blagovna znamka).

Trademark

Na ta način si lahko lastnik blagovne znamke zagotovi, da ne prihaja do kršenja pravice do uporabe blagovne znamke oziroma do njenega ponarejanja ter okoriščanja drugih. Vsekakor pa se je možno z lastnikom znamke tudi dogovoriti za njeno uporabo oziroma si to zagotoviti s plačilom licence za njeno uporabo – tako se lahko na primer blagovna znamka, ki predstavlja pijačo ali znano otroško igračo, uporablja za tisk na majice nekega drugega podjetja.

Da je znamka v celoti zaščitena, je potrebno seveda poskrbeti za njeno registracijo, ki jo lahko uredimo tako v posamezni državi kot tudi za področje Evropske unije ali kar celega sveta (v kar dejansko niso vključene vse države, temveč zgolj tiste, ki so podpisnice mednarodnega sporazuma).

Prepoznavanje kakovostiZakaj je blagovna znamka pomembna za potrošnika? Včasih so blagovne znamke pričale o izvoru posameznih produktov, danes, ko je proizvodnja razpršena po vsem svetu, pa priča predvsem o kakovosti posameznih produktov. Če potrošnik določeni blagovni znamki zaupa, je to zanjo velika prednost in njenemu lastniku zagotavlja, da bo potrošnik še naprej kupoval prav njegove proizvode, ne pa konkurenčnih. Potrošnik, ki neko blagovno znamko prepoznava kot kakovostno, pa bo imel tudi precej olajšano izbiro pri nakupu, saj bo brez težav našel izdelke, ki spadajo pod znamko, s katero že ima dobre izkušnje oziroma jo prepoznava kot dobro.

Če ti je prispevek všeč, ga deli s prijatelji!
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone